mange copy blank

Avsnitt

Den första säsongen av Sponsringspodden bestod av ett antal monologer om sponsringens olika delar; hur man kan arbeta med sponsring och en del tips och råd. Den andra säsongen syftar till att på olika sätt intervjua och diskutera sponsring med personer i branschen. Syftet är fortfarande att inspirera till roligare och bättre sponsring.

Prenumerera via iTunes (HÄR) så får du alla nya avsnitt direkt i telefonen/surfplattan. Alternativt lägg in RSS-flödet (HÄR) eller besök Soundcloud (HÄR).

Säsong 2

  1. Niklas Birgetz, vd på Sponsrings & Eventföreningen, om sponsringsbranschen och sponsringens utveckling.
  2. Cecilia Perlind, TNS Sifo, om vad som egentligen är ”bra” sponsring och vikten av bra syften och mål för att få effekt.

Säsong 1

  1. Vad är sponsring?
  2. Rättighetsinnehavare, sponsor och sponsringsrådgivare
  3. Vad är branschexklusivitet?
  4. Hur väljer man rättighet? (Del 1)
  5. Hur väljer man rättighet? (Del 2)
  6. Att sätta mål (a.k.a ”facit”)
  7. Sponsor, partner eller leverantör?
  8. Om sponsorstrukturer
  9. Hur får man sponsorer? (Del 1)
  10. Hur får man sponsorer? (Del 2)
  11. Olika sponsorrättigheter
  12. Aktivering (Del 1)
  13. Aktivering (Del 2)
  14. Titel-/namnsponsorskap
  15. Sponsorträffar- och nätverk
  16. Att kommunicera sponsring
  17. Mätning, värdering och utvärdering
  18. Sponsrings & Eventföreningen
  19. Att tävla i sponsring

Prenumerera via iTunes (HÄR) så får du alla nya avsnitt direkt i telefonen. Alternativt lägg in RSS-flödet (HÄR) eller besök Soundcloud (HÄR).

Och här är några ämnen som ännu inte publicerats, men som finns på ritbordet:

  • Kort om kultursponsring
  • Internationellt och ”trender”
  • Nyheter och twittertips
  • Ambush marketing – vad är det och varför är det viktigt?
  • Lev sponsring